Wywietlono posty znalezione dla frazy: masa całkowita pojazdu





Temat: drezyna (oczywiscie reczna) 120 km/h!
Witajcie

Wzialem kalkulator i zaczalem liczyc.
I wyszlo mi ze drezyna da sie pojechac dobrze ponad "setke"...

Moje wyliczenia wygladaja nastepujaco:

1.
Drezyna wazy dobrze ponad 200 kg (nasza ok. 250 kg)
Jesli zaladuje sie na nia 6 "wajchowych" (po 80 kg) to na kazdego
wakjchowego przypada jakies 122 kg masy calkowitej pojazdu.

2.
Moc maksymalna czlowieka wynosi 700 - 1000 W a ekonomiczna
200 - 300 W
(dane - Mlody Technik z lat '90)

3.
Teraz, jak mamy mase pojazdu i moc "napedu" mozna sprobowac
porownac calosc do... kibla (EN 57).
Na 1 t masy zespolu przypada 4,9 KW mocy ciaglej silnikow -
(dane - A. Krzemieniecki, Tabor kolejowy)
- czyli na 122 kg (porownujemy do mocy czlowieka na drezynie) - niecale
600 W.

Porownanie nie wypada najgorzej - moc maksymalna na jednostke masy
pojazdu
w ukladzie drezyna + 6 wajchowych wypada na niekorzysc... EN 57.
W tej sytuacji gdyby dalo sie zmusic "wajchowych" do pracy na
"maksymalnych
obrotach" przez ok. 3 min owinno dac sie rozwinac drezyna predkosc
dobrze ponad 100 km/h.

Jednak sie nie da!

Winne sa opory.
Glownie powietrza (wzrastaja do kwadratu przy podwojeniu predkosci)
i toczenia (praktycznie stale).
Do tego standardowa drezyna nie posiada odpowiedniej przekladni
umozliwiajacej dopasowanie "predkosci obrotowej" konczyn czlowieka
do predkosci pojazdu.
Jak by nie bylo, obudowane rowery (wieksze opory toczenia,
lecz mniejsze aerodynamiczne) zblizaja sie do predkosci 100 km/h.
Gdyby w tej sytuacji "olac" i tak mniejsze niz w rowerze opory
toczenia i popracowac nad odpowiednia, oplywowa obudowa
do drezyny?
Niektore z poziomych, obudowanych rowerow maja
opory powietrza mniejsze od lusterka samochodowego
- przy odrobinie zaangazowania mozna by cos takiego
skopiowac w wiekszej skali...
Oczywiscie nalezalo by takze skonstruowac odpowiednia,
wielostopniowa przekladnie.

Wyobrazcie sobie drezyne mknaca "setka"....

Jednak tu konczy sie moj optymizm.
Wiekszosc szlakow PKP nie pozwala na jazde na nich
z predkosciami ponad 40...
a te po ktorych PKP przestalo juz jezdzic nadaja
sie raczej na powolne drezynowe spacerki : - ((((((((
A gdyby tak nielegalnie po CMK?

z drezynowym pozdrowieniem

saymon

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Dane do dow. rej. - help!
On 15 Mar, 20:57, vwbu@poczta.onet.pl (VW Buggy) wrote:


Witam

Skończyło mi się miejsce na stempelki w dowodzie rejestracyjnym - muszę się
przejechać na przegląd i uzyskać zaświadczenie, z którym następnie w
wydziale komunikacji będę składał wniosek o wydanie nowego dowodu
rejestracyjnego. Chodzą słuchy, że niektórzy diagności kręcą nosem w takich
przypadkach bo w mądrych programach nie mają odpowiednich danych, które są
wymagane w nowych dowodach a w starych ich nie było. Dlatego proszę o
weryfikację i uzupełnienie tych danych dla VW 1300 rocznik 1975.

- dopuszczalna masa całkowita 1090 kg (tyle mam wpisane w starym dowodzie)
- maksymalna masa całkowita ??? (czy to to samo co powyżej?)
- masa własna ???
- największy dpuszczalny nacisk osi ???
- dopuszczalna ładowność ??? (jest coś takiego przy osobówkach?)
- dopuszczalna masa całkowita pojazdu / zespołu pojazdów ???
- maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem / bez hamulca ???
- pojemność silnika 1285 cm3
- moc - z tego co wiem 44 KM, ale ile to jest kW - wiem, że można
przeliczyć, ale mi się przelicznika nie chce szukać ;-)
- stosunek mocy do ciężaru (w KW/g) ???

Czy coś tam jeszcze diagnosta może wymyślić, że mu potrzebne czy
wydziwiać???

Z góry dziękuję za podesłanie w/w danych - liczę, że ktoś ma je gdzieś pod
ręką (w swoim dowodzie lub jakiejś mądrej książce).

Pzdr Buggy

--
Archiwum grupy:http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy


wiec tak....do nowego przegladu nie potrzebujesz odrazu nowego dowodu
rejstracyjnego..gdy skonczy sie miejsce w dowodzie na stempelki,
dostanieez badanie techniczne na ''kartce'' tak samo wazne jak
pieczatka..i wlasnie ze wzgledy na ta kartke..potrzebne sa te dane..

- masa wlasna 760
- dopuszczalna masa całkowita 1090 kg
- maksymalna masa całkowita 1090
- największy dpuszczalny nacisk osi 6.00 kN

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: czy auto załadowane na tzw. motylka musi mieć tablice i ubezpieczenie?
Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał:


Dnia Sat, 8 Jan 2005 14:50:57 +0100, Oleg napisał(a):
|  To ja się doczepię do pytania: piszesz, że musi mieć przegląd i OC --
a
| jak jest z dowodem rejestracyjnym?

| W kwestii formalnej: ja pisałem, że w RFN pojazd holowany *nie musi*
mieć
| ani przeglądu, ani OC, ani dowodu, a kierujący takim pojazdem może być
| każdy, kto umie.

 To może po prostu się 'dołączę'. Chodzi mi o przepisy w Polsce -- wiesz
może jak to jest z tym, o co zapytałem?


Nie wiem, ale wiem, gdzie znaleźć: pord art. 31:

1.3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do
kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający
potrzebę kierowania nim;

Zatem w PL prawko musi mieć, chyba że holowanko na "motylka".. Poza tym
holowany nie może być "na bani" (art 45.1.2 w zw. z art 45.1.1), chyba że go
bierzesz na "motylka" :-)

3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim
lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może
przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.

Czyli jak bierzesz kogoś na "motylka" lub na sztywno, to musisz być
przynajmniej tak ciężki, jak on.

Co do pojazdu holowanego, to ja nie widzę konieczności posiadania OC lub
rejestracji, jedynie wymogi techniczne określone w art. 31. Czy musi być
zarejestrowany? Zapytajmy, czy zepsuty, nie mogący poruszać się o "własnych
siłach" pojazd jest pojazdem silnikowym? Definicja mówi o "wyposażeniu" w
silnik. Czy to znaczy, że jeśli ja przyczepię silnik w wozie drabiniastym na
śrubki, to będę miał pojazd silnikowy? Oczywiście nie. Zatem "wyposażenie"
pojazdu w silnik oznaczać musi "napęd silnikowy". A skoro "napęd", to każda
(nie dająca usunąć się na miejscu) usterka tego napędu (czyli samego silnika
bądź elementu układu przeniesienia napędu) pozbawiająca ten pojazd własności
samochodzielnego ruchu powoduje, że nie mamy już do czynienia z pojazdem
silnikowym. Ponadto pojazdy holujący i holowany nie stanowią "zestawu", a
holowany nie jest przyczepą, zatem nie podlega wymogom art. 71 i nie musi
być rejetrowany (spełnione muszą być atoli warunki art. 66). Wreszcie jeśli
nie podlega wymogom rejestracji, to nie musi mieć OC. Naturalnie mowa o
sytuacji, w której holujemy pojazd do najbliższej stacji naprawy mogącej
usunąć usterkę uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się.

Oleg

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: kilka pytań dotyczących usług transportowych autem 3,5t z przyczepą i bez
romanserwis napisał(a):

1. Czy to prawda, że jeżeli wykonuję usługi transportowe autem o DMC
powyżej 2800 kg(dokładnie 3250) powinienem prowadzić w odpowiednim
zeszycie rejestr czasu pracy kierowcy? Jeżdżę ja sam, w ramach własnej
DG po kraju i UE.


Obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców dotyczy kierowców
zatrudnionych na umowę o pracę. Ty sam siebie nie zatrudniłeś więc nie
musisz. Dlatego też między innymi tak popularne jest "używanie"
kierowców na "samozatrudnieniu". Chyba, że masz na myśli kartę drogową
albo wykresówki ale to dotyczy pojazdów o DMC powyżej 3,5t.

2. Czy posiadając prawo jazdy B, mogę podpiąć przyczepę o DMC 750 kg?


Tu już koledzy wcześniej się wypowiedzieli. Choć ja dla spokoju
zrobiłbym sobie to B+E.

3. Jeśli tak, czy muszę wówczas mieć zamontowany tachograf i wykupioną
winietę?


Jeśli dopuszczalna masa całkowita pojazdu , łącznie z przyczepami,
przekracza 3,5 t. to w Twoim wypadku (wykonywanie transportu) musisz
posiadać sprawny tachograf. O winietach niżej.

4. Czy jadąc autem DMC 3500 mogę wykupić winietę (jaką?), aby ograniczyć
koszty przejazdu autostradą? Czy wtedy faktycznie już nie płacę na
bramkach?


Kartę opłat drogowych musisz mieć wykupioną jeżeli jedziesz pojazdem o
DMC3,5t. Ceny winiety są zależne od okresu jej ważności, emisji spalin
(euro0/euro1), ilości osi zestawu oraz oraz jego DMC. I faktycznie już
nie płacisz na bramkach.

5. Czy jeśli zestaw przekracza 3500 muszę mieć licencję i kompetencje na
wykonywanie usług transportowych?


Wykonując transport drogowy pojazdem o DMC3,5t musisz posiadać
licencję. Dla transportu krajowego licencje wydaje starosta a dla
międzynarodowego ministerstwo transportu i tam sugeruję zgłosić się po
szczegóły.

Jednym z warunków uzyskania licencji jest posiadanie przez
przedsiębiorcę -czyli w tym wypadku Ciebie- certyfikatu kompetencji
zawodowych. Druga możliwość to np. zatrudnienie osoby posiadającej
certyfikat w charakterze powiedzmy 'kierownika transportu' ze wszystkimi
tego konsekwencjami.

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Przeprawa promem Francja-Anglia
Witam

Czy do ceny biletu przy przeprawie promem z Francji do Anglii, dodawane sa
jakies oplaty
za towar umieszczony w przestrzeni ladunkowej dostawczaka?
Masa całkowita pojazdu 3.5 t.

Pozdrawiam
srv

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: kat B i przyczepka raz jeszcze
ukasz <woooc@wp.plnapisał:


od kilku lat jezdze Legacy kombi o dmc 1980kg z laweta ktore dmc to
3200kg , kilkadziesiat razy bylem kontrolowany przez policje(ostatnio


Jeździć sobie możesz :-) Pewnie do czasu. A że niektórzy policjanci są
niedouczeni, to i prawo nie jest przestrzegane. Pomijam fakt
bezpieczeństwa twego i innych użytkowników (zastanów się nad
technicznymi możliwościami awaryjnego zatrzymania takiego zestawu).

A w sprawie 'kodeksu' którego poczytanie komuś sugerowałeś ;-)
1. Art. 62 ust. 1 pkt. 1 PoRD: "rzeczywista masa całkowita przyczepy
ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej
masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może
przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego"
2. § 14.7 rozp. MI z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia:
 "w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5
t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa
całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej
przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego
(najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi."


kombi o dmc 1980kg z laweta ktore dmc to 3200kg


W dowodzie rej. 'kombi' winno być max DMC przyczepy 1488 kg.
sam widzisz jaka różnica i z jakimi tumanami (kontlolujący) miałeś
dotychczas do czynienia. Przynajmniej od dzis jesteś świadomy tego co
robisz (i nie odmawiaj MK gdy trafi ci się ktoś bardziej znający się).

Artur Golański

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Homologacja - czy da sie zmniejszyc mase calkowita?
Czy jest mozliwa zmiana w dokumentach masy calkowitej pojazdu ? Samochod to
MB Sprinter 312 (dopuszczalna masa calkowita 3500kg)

----
Pozdrawiam
Mateusz

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Znowu o lawecie...


On Sat, 19 Jun 2004 14:08:02 +0200,  Meserszmit wrote:
Posiadam prawo jazdy kat. B.
i chciałbym wozić autka Fordem Scorpio. Lawete pozyczyłbym od znajomego. I
tutaj dalej zaczynają sie schody. Powiedzcie mi czy jeżeli masa lawety z
autem na niej przekroczy dopuszczalną mase całkowitą samochodu ciągnącego to
wtedy dopiero trzeba mieć kategorie E do B??


http://artgola.webpark.pl/przyczepa.htm

Masz trzy przepisy:

a) "prawo jazdy kategorii B uprawnia [...] wraz z przyczepą
b/ o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie
przekracza 3,5 t. "

b) "rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód
osobowy[...] nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu
ciągnącego."

Oraz mniej znany
c) "w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej
3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna
masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej
przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego
(najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi."

Zajrzyj wiec do dowodu rejestracyjnego skorpiaka i przeczytaj ile
wynosi DMC pojazdu [ponoc 1865kg] i DMC przyczepy [ warunek d]

Teraz musisz znalezc lawete o DMC [w DR przyczepy wpisanej] mniejszej
niz: 1635 [warunek a] i 1400 kg [c] i wpisanej w DR pojazdu [d] -
choc moze sie zdarzyc depuszcza sie pojasd do ciagniecia przyczep
ciezszych niz c) - ciekawe czy zgodnie z prawem.

Na oko to mowa o jakis 1400kg i nic wiecej. Zakladajac ze laweta wazy
300kg, to moglaby miec 1100 kg ladownosci .. i Ka jest chyba lzejszy,
wiec w zasadzie mozesz przewozic. O ile znajdziesz taka lawete, bo
producent moze rownie dobrze wpisac 1400kg ladownosci i DMC 1700 -
zeby dalo sie wieksze pojazdy przywiezc.

Pozostaje zaladowac samochod zeby spelnic warunek b). Proponuje piwo
- mozna przywiezc 110l piwa, czyli jakies 110kg+butelki :-)

Jak widac szanse sa mierne. Warunek A mozna obejsc posiadajac kat E
[B+E], wtedy uzywa sie ciezszego pojazdu i mozna ciezsza lawete
ciagnac.

Do tego ponoc niemcy maja nasze rozwazania w d* i twierdza ze trzeba
miec B+E.

J.

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: wozenie samochodu na lawecie

to powiedzcie mi czy bedzie sie dalo przewiezc samochod uaz wazacy 1500 kg
na lawecie fordem transitem ktory prawdopodobnie wazay okolo 1900kg
troasa okolo 300 km (poznan -skierniewice)
i jeszcze pytanko czy mozna autostrada jezdzic z lawetami (tak dawno
uczylem
sie przepisow ze nie pamietam)


Mam nadzieje ze przyda ci sie to co napisalem wyzej o kategori B+E.
Natomiast odnosnie twojego pytanie odpowiedz znajdziesz w artykule 62.
--------
. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nie
przekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy
całkowitej pojazdu ciągnącego,

samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t -
nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu
powiększonej o 40%,

motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub
motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg.
------------
Tak wiec musisz miec

a) kategorie co najmniej B+E, wazne zeby bylo E, bo masa lawety razem z
samochodem przekroczy 750kg.
b) lawete o dopuszczalnej ladownosci(papierowej) conajmniej rzeczywistej
masy samochodu(czyli w twoim przypadku masy wlasnej pojazdu), ale wazne, aby
masa wlasna przyczepy+masa pojazdu nie byla wieksza od masy wlasnej
samochodu+ewentualnego ladunku samochodu (dla transita jest chyba 2800kg).
Jezeli na przyklad Transit jest pusty, a jego masa wlasna+masa was jest
mniejsza od masy lawety+masy pojazdu na niej, to nie mozesz jechac, gdyby
zas masa wlasnia Transita+masa was byla wieksza to mozesz.
Jakby co to mow, ze paliwo tez wazy swoje, albo doladuj mu cos na pake :)

Pozdrawiam

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Dopuszczalne masy
Witam


"Artur Golański" <A@kki.net.plwrote:
| Corolla sedan (~1000kg) moglbym ciagnac lawete, ktorej dopuszczalna masa
| calkowita nie przekracza 130% wagi auta ciagnacego
Nic z tego !  ;-)
"Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciagniętej przez
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej
NIE przekraczającej 3,5 t - NIE może przekraczać rzeczywistej masy
całkowitej pojazdu ciagnącego."
Dodaj kolejne ograniczenia wynikajace z rodzaju układu hamulcowego
przyczepy  (czytaj poniżej).


Szczerze? Ja sie juz gubie:-) Jesli chodzi o rzeczywista mase przyczepy, to
nie przekraczala ona rzeczywistej masy auta, wiec tu wszystko bylo ok.
Wszystko rozchodzilo sie o dopuszczalne masy auta i lawety, ale jak juz sam
nie wiem o co dokladnie chodzi (kazdy mowi/pisze cos innego :-)). Jednak
najwazniejsze teraz jest to, co mam zrobic? Gdzie sie udac zeby wbito mi te
masy w dowodzie rejestracyjnym i jaka szukac lawete, zebym mogl na niej
tym samochodem (corolla) ciagnac cieniasa?


| jesli ciagnalbys busem to bylaby duza szansa ze
| przekroczysz 3,5t a na to potrzeba juz nie B+E a C+E.
Nie przesadzaj !
B+E, to uprawnienia wynikajace z B (do 3500 kg) oraz przyczepa, której
rzeczywista masa całkowita NIE przekracza rzeczyw. masy pojazdu
ciagnacego (art. 62 PoRD)
'Bus" z ładunkiem (DMC= 2000 kg +1400 kg ładownosc) może ciagnac
przyczepę o rzeczyw. masie własnej do 3400 kg,


Czekaj bo znow nie rozumiem, jezeli auto ma DMC=2000kg, to jak do tego mozna
dodac jeszcze 1400kg ladunku? Przeciez DMC jest ta graniczna masa - pewnie
cos zle zrozumialem, wiec prosze o wyjasnienie:-)


Polecam także: http://www.kki.net.pl/~artgol/przyczepa.htm


Na razie stronka mi sie nie laduje:-(

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Czym ciagnac lawete?
On Thu, 22 Feb 2001 17:19:28 GMT, artgol@[bez]kki.net.pl (Artur)


Dnia Tue, 20 Feb 2001 02:06:16 +0100, "MaciejP" <a@kki.net.pl
| glupoty Macieju piszecie - idzcie moze juz spac
[..]
| to tak - FSM_126 600 kg moze ciagnac przyczepke o masie calkowitej 750 kg z
| ladunkiem rownym maksymalnej ladownosci (przyczepka na wadze = 750 kg) pod
| warunkiem, ze masa osob i bagazu w 126 wyniesie co najmniej 150 kg;

| - i mam nadzieje, ze to jest moja ostatnia wersja;
Popraw się jeszce raz ;-)
" masa osob i bagazu w 126 " nie ma ŻADNEGO znaczenia.
Istotna jest masa własna FSM126 (i tylko ona) oraz dopuszczalna masa
całkowita przyczepy.


Hm, chyba jeszcze nie tak:
Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie
całkowitej nie przekraczającej 3,5 t lub autobus - nie
może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego,

2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
3) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym  [...]
b) pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej
masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego,
o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie
przekracza 3,5 t,
10) kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w
kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą,

3. Prawo jazdy:
3) kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 uprawnia do kierowania pojazdem
w nich wymienionym z przyczepą lekką,

Innymi slowy - powozac maluchem mozna:
a) posiadajac B - doczepic przyczepe o DMC 750kg, byle rzeczywista nie
przekroczyla masy rzeczywistej pojazdu [dociazyc tesciowa],
b) posiadajac B+E - doczepic przyczepe o DMC dowolnej, byle dociazyc
malucha do jej masy rzeczywistej [nie przekraczajac jednak DMC malucha
- jakies 1000 kg ?]

Ale to nasze prawo pop*...

J.

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Vany i przyczepy
Witam

Mam Renault Espace 2.1 TD z 93 roku.
Każde wakacje spędzam w przyczepie kampingowej.

W związku z tym że chciałbym wymienić przyczepę na nowszą i większą (czytaj
cięższą) zastanawiam się nad kupnem nowszego Vana. Mój Espace może ciągnąć
1100 kg i w tej wadze nie znajdę żadnej sensownej przyczepy (aktualnie mam
napatrzoną "przyczepkę" o masie 1500 kg ale nie wiem czy ją kupić z powodu
wagi).

Który samochód polecacie???
Pod uwagę biorę roczniki 95 - 98, koniecznie z dieslem, następujących
rodzin:

- Citroen Evasion / Peugeot 806 / Fiat Ullyse / Lancia Z

- Volkswagen Sharan / Ford Galaxy / Seat Alhambra

- Renault Espace (w tym wypadku od 96)

Z tego co wiem to benzynowy 806 może ciągnąć 1300, Alhambra 1800 ale jak
jest z dieslami, może mógłby mi ktoś powiedzieć???

Poza tym co z tego że Seat może ciągnąć 1800, skoro sam ma masę całkowitą
2400 (w tym wypadku dla przyczepy i tak pozostaje 1100).

Ale z drugiej strony po co mi ładowność rzędu 700 kg.
Czy ewentualnie dało by się w takim samochodzie zmniejszyć trochę ładowność
tak aby
zmalała masa całkowita pojazdu???

Czy w ogóle jest możliwe znalezienie vana który mógłby ciągnąć 1500, jeżeli
nie to który (z wyżej wymienionych) może ciągnąć najwięcej???

Co o tym myślicie??

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, dane techniczne, opinie i uwagi na
temat
tych samochodów.

Dzięki

P.S.

Gdyby ktoś miał do sprzedania przyczepę kampingową z następującymi cechami
niech pisze na priva:

- dł. 5 - 6 m (bez haka!)
- rocznik: 88 - 98
- pięć miejsc do spania

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Vany i przyczepy
może ci pomoge Kup przyczepe taka jak chcesz ,ale !  z wpisana mniejsza waga
jesli  chcesz dam tobie namiary na przyczepy oni tobie pomoga CENTRUM
CAMPINGOWE SMOLICZ  Paczkowo k/ Poznania
Użytkownik Linus <d@poczta.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:98ilr4$8u@news.tpi.pl...

Witam

Mam Renault Espace 2.1 TD z 93 roku.
Każde wakacje spędzam w przyczepie kampingowej.

W związku z tym że chciałbym wymienić przyczepę na nowszą i większą
(czytaj
cięższą) zastanawiam się nad kupnem nowszego Vana. Mój Espace może ciągnąć
1100 kg i w tej wadze nie znajdę żadnej sensownej przyczepy (aktualnie mam
napatrzoną "przyczepkę" o masie 1500 kg ale nie wiem czy ją kupić z powodu
wagi).

Który samochód polecacie???
Pod uwagę biorę roczniki 95 - 98, koniecznie z dieslem, następujących
rodzin:

- Citroen Evasion / Peugeot 806 / Fiat Ullyse / Lancia Z

- Volkswagen Sharan / Ford Galaxy / Seat Alhambra

- Renault Espace (w tym wypadku od 96)

Z tego co wiem to benzynowy 806 może ciągnąć 1300, Alhambra 1800 ale jak
jest z dieslami, może mógłby mi ktoś powiedzieć???

Poza tym co z tego że Seat może ciągnąć 1800, skoro sam ma masę całkowitą
2400 (w tym wypadku dla przyczepy i tak pozostaje 1100).

Ale z drugiej strony po co mi ładowność rzędu 700 kg.
Czy ewentualnie dało by się w takim samochodzie zmniejszyć trochę
ładowność
tak aby
zmalała masa całkowita pojazdu???

Czy w ogóle jest możliwe znalezienie vana który mógłby ciągnąć 1500,
jeżeli
nie to który (z wyżej wymienionych) może ciągnąć najwięcej???

Co o tym myślicie??

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, dane techniczne, opinie i uwagi na
temat
tych samochodów.

Dzięki

P.S.

Gdyby ktoś miał do sprzedania przyczepę kampingową z następującymi cechami
niech pisze na priva:

- dł. 5 - 6 m (bez haka!)
- rocznik: 88 - 98
- pięć miejsc do spania


Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Kodeks drogowy


no to jak jest w koncu? :-)


Art. 62.
1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
   1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej
      nie przekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać
      rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego,
[...]
Art. 88.
2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
   3) kategorii B:
      a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie
         przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
      b) pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej
         masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu
ciągnącego,
         o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych
         pojazdów nie przekracza 3,5 t,
3. Prawo jazdy:
   3) kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem
      w nich wymienionym z przyczepą lekką,

Czyli reasumując:
wolno ci zawsze ciągnąć przyczepę lekką, a oprócz tego taką przyczepę
"nielekką" której DMC nie przekracza DMC twojego samochodu a suma DMC nie
przekracza 3,5 t, np. masz jakiegoś ciężkiego vana o powiedzmy DMC 1,5t, to
masz uprawnienia ciągnąć przyczepę o DMC 1,4(9) t. Tylko dodatkowo musisz
uwzględnić art. 62, gdzie jest mowa o _rzeczywistych_ masach samochodu i
przyczepy.

saszka

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: dopuszczalna masa calkowita przyczepy


"Tomasz Grabiec" <grab@zeus.polsl.gliwice.plwrites:
Czy ktos moze mi powiedziec ile kg moze wazyc przyczepa( lekka bez hamulca
najazdowego)  wraz z towarem ciagnieta przez przez samochod wazacy 800kg.


Dopuszczalna masa calkowita przyczepy lekkiej (tj. masa własna + ładowność)
nie może przekraczać 750kg. (Art. 2 ust. 51 p.r.d (Dz.U. 98/97 poz.602))

[NB p.r.d = prawo o ruchu drogowym]


W kodeksie drogowym jest tylko powiedziane ze masa calkowita przyczepy nie
moze przekraczac masy samochodu.


Jej rzeczywista  masa całkowita nie może przekraczać rzeczywistej masy
całkowitej pojazdu ciągnącego (art. 62 ust.1 p.1 p.r.d)

Kwestię wyposażenia przyczepy w hamulec najazdowy reguluje rozporządzenie
Ministra Transportu i GM z 1.2.93 w sprawie warunków technicznych i badań
pojazdów. (Dz.U. 155/96, poz. 772). Zgodnie z nim, przyczepa lekka nie musi
być wyposażona w hamulec najazdowy jeśli:

 - ma dodatkowe zabezpieczenie w postaci linki lub łańcucha, które łączy
   pojazd z przyczepą  i w razie zerwania głównego połączenia zabezpiecza
   ją przed odłączeniem, oraz

 - jej dopuszczalna masa całkowita jest nie większa niż połowa masy
   *własnej* pojazdu.

Czyli np Fiat 126p, którego masa własna wynosi 600kg, może ciągnąć
przyczepę bez hamulca o dmc nie większej niż 300kg.

Pozdrawiam,
        Marcin Benke
----------------------------------------------------------------------
Documentation is like sex: when it is good, it is very, very good; and
when it is bad, it is better than nothing.

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: D.M.C. 3,5 TONY
Dzień dobry!
.Jestem posiadaczem pojazdu dostawczego m-ki fiat ducato maxi na który zostało
wydane świadectwo homologacji Nr 870-35 z dnia 22-07-1998r przez Ministerstwo
Transportu i Gospodarki Morskiej.W wyciągu ze świadectwa homologacji  stwierdza
się ,że:   masa własna tego pojazdu wynosi               1930 KG /w dowodzie
rej.2000 kg

            dopuszczalna  ładowność wynosi               1500 KG
                                                     ----------------

            /  według moich obliczeń               razem 3430 kg /
                  dopuszczalna masa całkowita            3500 KG
           Według mnie do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu brakuje 70 kg.
Stwierdzenie ,że d.m.c wynosi 3500kg, wiąże się  z płaceniem podatku lokalnego
od środków transportowych od 2002r.
      JAK STWIERDZIĆ,ŻE;
1/    w/w pojazd należy traktować jako pojazd o d.m.c=3,5t
 2/ czy też   w/w pojazd należy traktować jako pojazd o d.m.c=3450 KG

3/    czy zapis w dowodzie rejestracyjnym stwierdzający dmc 3,5t jest prawdziwy
i taki powinien być                              
4/   czy za w/w pojazd należy odprowadzić podatek lokalny od środka
transportowego

                                                            POZDRAWIAM

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: 35 tysięcy złotych. Rekordowy mandat dla Polaka...
Treść artykułu jest niejasna. Zapewne chodzi o przekroczenie dopuszczalnej masy
całkowitej pojazdu, która jest podawana np. w dowodzie rejestracyjnym.
Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: TIRy - pytanie
Dopuszczalne masy calkowite (w PL)

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13,
nie może przekraczać w przypadku:
1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:
a) przyczepy dwuosiowe - 18 ton,
b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;
2) zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton,
b) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton;
3) pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
b) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
c) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca
40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym - 44 tony;
4) zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się z
dwuosiowego pojazdu samochodowego i dwuosiowej przyczepy - 36 ton;
5) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z
dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy, jeżeli odległość pomiędzy
osiami naczepy:
a) wynosi co najmniej 1,3 m, ale nie więcej niż 1,8 m - 36 ton,
b) jest większa niż 1,8 m - 36 ton + 2 tony tolerancji, jeżeli
oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub
równoważne, o którym mowa w § 5c;
6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;
7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton,
jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne
lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest
wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie
przekracza 9,5 tony;
8) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami
kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i
zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda
z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej
z tych osi nie przekracza 9,5 tony;
9) trzyosiowego autobusu przegubowego - 28 ton.

Patrz dalsze przepisy o dopuszczeniu pojazdow do ruchu pod:
www.prawo.psm.pl/?x=D2004_103_1085
W przypadku 60tonowca rowniez przepisy o maksymalnej dlugosci zestawu pojazdow
bylyby przekorczone.

MfG

C.
Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Ford Mustang
Wyglada na to,ze beda teraz wkladac do mustanga silnik z F-150,tylko ze
calkowita masa pojazdu calkiem inna w kazdym z przypadkow,strach pomyslec co
niektorzy zaczna wyrabiac na drogach. Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Ciężar samochodu dostawczego
Kodeks drogowy mówi o czymś innym a mianowicie o dopuszczalnej masie całkowitej
tzn samochodu plus ładunek.
Natomiast mnie interesuje całkowita masa pojazdu bez ładunku.
Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Jawa-EZ 354
najwiekszy dop. nacisk osi to 2,0 kN
dopuszczalna masa calkowita pojazdu to 350 kg
tak ja mam na dowodzie rejestracyjnym :) pozdr Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Tropimy buble prawne, które szkodzą firmom
W ramach akcji dobre prawo pozwole sobie przedstawic kilka utrudnien
biurokratycznych:
1.F-my posiadajace jakiekolwiek srodki transportu prowadza ewidencje zuzycia
paliwa,aby nastepnie
odprowadzic do Urzedu Marszalkowskiego podatek od emisji spalin.Stawka jest
zalezna od dopuszczalnej masy calkowitej pojazdu,wiec rozpisuje sie ,ile ktore
auto spalilo,by na koncu w przypadku
niewielkiej firmy stwierdzic,ze nie osiagnela pulapu emisji,przy ktorym podatek
obowiazuje.
Wystarczyloby dodac akapit do ustawy np;nie obowiazuje dla firm posiadajacych
do 10 pojazdow.
2.Procedura budowy wyciagu narciarskiego dla dzieci o dl.100 m z tzw.niskim
prowadzeniem liny
jest niemal identyczna z procedura uzyskiwania zezwolenia na kolejke linowa np.
na Kasprowy
Wierch-od decyzji o warunkach zabudowy,opinii bieglego z listy Ministra Ochrony
Srodowiska
o wplywie na otoczenie,licencji Kolejowego Dozoru Technicznego dla zaplatacza
liny i spawacza,
itd,itd.Wyjecie spod Dozoru wyciagow np.o dl. do 150 m,z tzw.niskim
prowadzeniem liny i o mocy
do 10 kW byloby wyjsciem naprzeciw zdrowemu rozsadkowi.
3.W ostatnich latach Urzad Dozoru Technicznego obejmowal okresowym nadzorem
coraz nowe urzadzenia,
jeszcze niedawno go nieinteresujace-np. wozki widlowe i plyty zaladowcze do
samochodow ciezarowych.
Gdyby od Panstwowej Inspekcji Pracy zazadac raport z 5 lat o ilosci wypadkow
spowodowanych
zly stanem technicznym wozkow lub plyt zaladowczych,okazaloby sie pewnie,ze
takiego wypadku
nie bylo,takze przed objeciem tych urzadzen dozorem.
Wyjecie tych 2 ,a pewnie i nie tylko,grup spod dozoru byloby wyjsciem naprzeciw
zdrowemu
rozsadkowi.
Pozdrawiam Firma 589 Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Kierowcy karani za niszczenie wiaduktu
Kierowcy karani za niszczenie wiaduktu
Cytat z ZW ."Kierowcy karani za niszczenie wiaduktu

Kilkanaście mandatów wlepili funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego
kierowcom ciężarówek. Dziś posypią się pewnie następne.

Od wtorku funkcjonariusze inspekcji „czają się” w rejonie Trasy Toruńskiej na
Żeraniu. Od roku jest tam zakaz wjazdu dla pojazdów cięższych niż 20 ton.
Zakaz wprowadzono po to, by tiry nie niszczyły wiaduktów na Trasie. Te są w
złym stanie. I każdy przejazd przeładowanej ciężarówki powoduje, że
konstrukcje drżą w posadach.

Kierowcy z zakazu robią sobie jednak niewiele. Inspektorzy postanowili dobrać
się do skóry tym, którzy przepisy lekceważą.

– Wczoraj nałożyliśmy już siedem mandatów, we wtorek dwanaście – mówi Alvin
Gajadhur, rzecznik ITD. – Kierowcy tłumaczą się, że nie zauważyli znaków albo
że objazdy są zbyt uciążliwe. Mówią wprost, że wolą ryzykować mandatem, niż
objeżdżać miasto dookoła.

Funkcjonariusze nie ważą samochodów. Sprawdzają tylko dowody rejestracyjne.
Jest w nich informacja, jaka jest tzw. dopuszczalna masa całkowita pojazdu.
Jeśli przekracza 20 ton – to wiadomo, iż pojazd jest za ciężki.

Patrole na Trasie powinny stać codziennie. Niesubordynowanych kierowców jest
bowiem bardzo dużo. Niestety. Jest to niewykonalne ze względu na małą liczbę
funkcjonariuszy ITD. Na całe Mazowsze przypada ich zaledwie trzydziestu.
Ponieważ pracują na trzy zmiany, to tak naprawdę dyżur pełni dziesięciu ludzi.
Tymczasem poza ciężarówkami pracownicy ITD kontrolują też autokary i autobusy.

Nic dziwnego, że kierowcy drwią sobie z ograniczeń. Prawdopodobieństwo
złapania jest stosunkowo nikłe. A mandat śmieszny – zaledwie 250 zł plus trzy
punkty karne. – Nie możemy karać surowiej – tłumaczy Gajadhur. – Taka wysokość
kar wynika z przepisów o ruchu drogowym.

Dotychczas wlepiono mandaty na kwotę 4750 zł. A kapitalny remont zniszczonych
m.in. przez ciężarówki wiaduktów szacuje się na 60 mln zł. Oczywiście
pieniędzy na to nie ma. "

Ja osobiscie proponuje zwiekszyc kare na 1000,( bez punktow karnych,)i za ta
kase zbudowac nowy most + obiecany POLNOCNY przez KACZORA. Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Jechałam dzisiaj pierwszy raz bez L na dachu
zapytałem wiki i mi powiedziała, że "Całkowita masa pojazdu przekracza 3,5 tony,
więc w Europie jest to samochód ciężarowy."

chyba Cię nie lubi:P Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: W temacie busów, ich zalet i "bezwy padkowości"...
Dodam jeszcze z dziennika wschodniego
<cite
Policja wytropi niebezpieczne busy
Przeciążone mikrobusy są groźne dla pasażerów. Funkcjonariusze zapowiadają
wzmożone kontrole

Policja będzie się bacznie przyglądać prywatnym przewoźnikom. To skutek
odkrycia 200 przeciążonych busów w Kraśniku. Wczoraj na ulice tego miasta
wyjechała tylko cześć takich pojazdów...


| ach, czyżby busiarze przestraszyli się policji? Dlaczego? Przecież mają
| takie nowoczesnesne samochody, nie to co PKP i PKS.


... a pasażerowie czekali na przystankach. Szczegółowe kontrole szykują komendy
w całym województwie.

Kraśniccy policjanci stwierdzili, że w wielu busach zawyżano dopuszczalną masę
całkowitą pojazdu i montowano bez opamiętania jak najwięcej miejsc dla
pasażerów &#8211; informowaliśmy wczoraj. Policja zapowiada, że weźmie prywatnych
przewoźników pod lupę.
&#8211; Masa całkowita pojazdu jest ustalona przez producenta i nikt, poza nim, nie
może tego zmienić &#8211; tłumaczy kierownik działu Rozwoju Techniki w firmie
specjalizującej się w wykonywaniu zabudów autobusowych.
W tej firmie można oficjalnie przebudowywać ciężarówki na busy i otrzymać
homologację na taki pojazd. Tymczasem busy w Kraśniku miały fałszywe dokumenty
z zaprzyjaźnionej firmy. Pojazd, którego dopuszczalna ładowność wynosiła np.
980 kg stawał się nagle autobusem z dopuszczalną ładownością 1650 kg.
&#8211; Robienie takich zmian na własną rękę jest nielegalne i narusza konstrukcję
pojazdu &#8211; dodaje nasz informator. &#8211; Konsekwencje tego mogą być bardzo groźne.
Rama pojazdu i jego zawieszenie jest przeciążone. Oba elementy mogą w każdej
chwili ulec zniszczeniu i spowodować wypadek.
Wczoraj właściciele firm przewozowych nie byli chętni do rozmów. Jeżeli już, to
tylko anonimowo. &#8211; Znam sprawę &#8211; powiedział nam jeden z właścicieli. &#8211; Kupiłem
kiedyś takiego busa. W papierach miał dopuszczalną masę 3,5 tony. Coś mnie
tknęło i pojechałem nim na wagę. Szczęka mi opadła! Ten autobus ważył 4,8 tony!
Od razu zwróciłem pojazd i anulowałem jego rejestrację.
Na terenie woj. lubelskiego działa ponad 300 firm wożących ludzi busami. Czy
firmy spoza Kraśnika również będą kontrolowane pod tym kątem? &#8211; Na pewno będą
kontrole nastawione na stan techniczny tych pojazdów &#8211; potwierdza Henryk
Pieczykolan, naczelnik sekcji prewencji i ruchu drogowego KPP w Krasnymstawie.
&#8211; Kontrolujemy busy na bieżąco &#8211; dodaje Marek Kowalczyk, z-ca komendanta
powiatowego policji w Lubartowie. &#8211; Biorąc jednak pod uwagę to, co odkryto w
Kraśniku na pewno zrobimy specjalną akcję. To bardzo ważna sprawa.
Sprawdzaniem busów zajmuje się również Inspekcja Transportu Drogowego. &#8211; Mamy
opracowany plan kontroli takich przewoźników &#8211; mówi jeden z pracowników ITD. &#8211;
Jest ich jednak ponad 300, a to oznacza tysiące pojazdów. Cały czas prowadzimy
kontrole, ostatnio także u jednego z przewoźników z Kraśnika. Było tu kilka
zastrzeżeń i niezgodności. Jednak nie jesteśmy w stanie skontrolować w krótkim
czasie wszystkich przewoźników.
</cite
Teraz ode mnie:

Dodam jeszcze, że gdy w zeszłym roku ITD ustawiła się w Kraśniku i zaczęła
kontrolować przejeżdżające busy, komunikacja w mieście zamarła. Supernowoczesne
klimatyzowane Mercedesy Sprintery pochowały się, olewając czekających
pasażerów, z których niejeden przeprosił się z parszywym autosanem, czy
śmierdzącym Bhpem.
To jak to się nazywa: "Troska o pasażera"? "Klient nasz pan?".
A może to ta wredna policja czepia się niewinnych busiarzy?


kowal

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: Samochod z zaduza przyczepa
TAK !!!
Oczywiście że mogą cię wykasować !!!
Za co ? Teraz posłuchajcie wszyscy na ten temat bo nikt z was do końca nie wie o co chodzi !!!
Koledzy mylą pojęcia uprawnień kierowcy z warunkami dopuszczenia do ruchu i nie wiedzą co to DMC.
Przede wszystkim chodzi o to że jedną sprawą jest prawo jazdy a drugą czy dany pojazd może ciągnąć tą przyczepę .

1.Na początek wyjaśniam że wbrew kol Maciejowi P. DMC oznacza dopuszczalną masę całkowitą pojazdu którą stanowi masa własna pojazdu + jej ładowność ustalona w dowodzie rej. a nie faktyczna w danej chwili !!! (Parametr DMC jest obowiązkowy w dow rejsetracyjnym każedgo pojazdu ) Policjant nie musi kombinować bo ma czarno na białym napisane ( DMC pojazdu ciągnącego i DMC przyczepy z dowodu rej samochodu a DMC ciągniętej przyczepy z jeje dowodu ) . Inna sprawa że często drogówka posiada wagi .......

2.Jeśli chodzi o prawo jazdy to zgodnie z art 88 USTAWAy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. (Dz. U. Nr 98, poz. 602) ( http://www.uniservis.com.pl/prawo_jazdy.htm P6. )
NIE możesz ciągnąć takiej przyczepy gdyż nie mieścisz się ani w 750 kg DMC ani w tych 3500 kg . Dlaczego ??? Pojazd który ma 1200 ko DMC przyczepy napewno waży ok 1400 - 1500 kg do tego 2500 kg DMC przyczepy to daje ponad 3500 kg . Do tego DMC przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu a ta sytuacja tu występuje. I dlatego wymagana w tym przypadku jest kat E do B lub E do C. (ten punkt polecam kol. Chajeckiemu)

3.Co do tego że chcesz ciągnąć przyczepę o DMC większej niż może twój samochód to jest ewidentna sprawa . W dowodzie rej samochodu pisze DMC przyczepy hamowanej 1200 kg a ciągniesz przczepę o DMC 2500 kg .

4.Nie na temat ale do kompletu informacji należy powiedzieć także o tym że w dowodzie rej samochodu są dwa wpisy dotyczące DMC holowanej przyczepy (np DMC 500/1000kg) dotyczą przyczep odpowiedno niehamowanej i hamowanej . Ten parametr jak i ilość osi w przyczepie nie ma żadnego związku z prawem jazdy.


Jakimi konsekwencjami grozi jazda samochodem osobowym z przyczepa o masie
calkowitej wiekszej niz ta dopuszczalna do ciagniecia przez samochod?


W zależności od znajomości przepisów przez policjanta to grozi ci począwszy od upomnienia po zholowanie przyczepy na parking policyjny ( w celu odbioru pojazdem uprawnionym do jej ciągnięcia ) z mandatem ok 500 zł i chyba do 9 pkt.

Do kolegi ETC : Tak jak napisałem Prawa jazdy w nie mogą od ciebie wymagać bo przy DMC 750 kg nie jest wymagane , ale jak ci doczepkę (hi hi) zważą to na lawecie dalej pojedzie .......

Wypowiedź kol. Pawła J. nic mi nie mówi a w szcególności nie wziął pod uwagę tego że parametry DMC ciągniętej przyczepy określane są aktualnie nie w/g masy własnej samochodu ale na podstawie kilku parametrów  1. wpisu homologacyjnego (zastępczo odczytuje się z tabliczki znamionowej) 2. Parametrów zamontowanego haka holowniczego ( ile producentów tyle różnych danych) 3. Konkretnego stanu technicznego a spotkałem się z takim przypadkiem że zaniżono DMC ciągniętej przyczepy o masę całkowitą instalacji gazowej .

Koledze J.F. to tylko powiem że kat C przyda się TYLKO w przypadku jeśli samochód przekroczy DMC 3500 kg i ma się jak piernik do wiatraka w kwesti KAT E prawa jazdy .

///// przepraszam za formatowanie tekstu HTML ale krew mi się zagotowała /////

zapraszam na strony WWW.uniservis.com.pl                                           pozdrowienia dla wszystkich i bez urazy

Tomasz Trojanowski

Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: kwestia sporna...
Na każde takie pytanie dokładnie "odpowiada" kodeks drogowy. Ale ponieważ
poddajesz w wątpliwość to co napisali inni, cytuję kpl rozdział HOLOWANIE:

Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:


prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60
km/h poza tym obszarem;


pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej
widoczności;


w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania
tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę
kierowania nim;


pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający
odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który
powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób
umożliwiający łatwe odczepienie;


pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie
ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma
ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym
pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla
innych uczestników ruchu;


w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden
układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;


odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym,
a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na
przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy
żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów
jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.

2. Zabrania się holowania:


pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba
że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;


pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu
hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;


więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;


pojazdem z przyczepą (naczepą);


na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania
do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub
użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może
przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.

Oddział 10
Przeczytaj wicej postw z tematu



Temat: ... Darowizny...
Kie tele podotki ukwalujom we gminie Poronin to trza cytać o darowiznak,
hehe... Niekze i goście uwidzom, ze nos radni nie piescom z podotkami, haj:

Po sesji w Poroninie - ukwolono nowe podatki i nowe punkty sprzedaży alkoholu
były głównym tematem ostatniej sesji rady Gminy Poronin.

Podczas środowej sesji uchwalone zostały m.in. roczne stawki podatku od
nieruchomości. Właściciele gruntów związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej (bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i
budynków) zapłacą 0,63 zł od 1 metra kwadratowego powierzchni, a właściciele
gruntów pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni
wodnych - 3,57 zł od 1 ha powierzchni. W przypadku gruntów pozostałych, w tym
zajętych przez organizacje pożytku publicznego, podatek wynosi 0,12 zł od 1
metra kwadratowego powierzchni.

Podatek od budynków mieszkalnych wynosi 0,50 zł od 1 metra kwadratowego
powierzchni użytkowej, a od budynków związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej 17,11 zł od 1 metra kwadratowego powierzchni użytkowej.

Niższe stawki obowiązują w przypadku budynków zajętych na prowadzenie
działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym
(8,49 zł) i udzielania świadczeń zdrowotnych (3,66 zł) oraz zajętych przez
organizacje pożytku publicznego (3,64 zł). Mieszkańcy wynajmujący pokoje
gościnne zapłacą 10,60 zł (powyżej pięciu pokoi).

Mieszkańcy Poronina, którzy mają psy będą musieli od przyszłego roku płacić
podatek w wysokości 36 zł za każdego czworonoga rocznie. Z podatku zwolnione są
owczarki podhalańskie. Właściciele samochodów ciężarowych zapłacą od 568,13 zł
do 2 489,59 zł (w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu),
właściciele ciągników - od 681,75 zł do 2 505,15 zł. Podatek od przyczep i
naczep wynosi od 568,13 zł do 1 704,37 zł, a podatek od autobusów - od 878,26
zł do 1 590,75 zł.

Radni wprowadzili także na przyszły rok opłatę administracyjną za czynności
urzędowe wykonywane przez pracowników Urzędu Gminy Poronin, nie objęte
przepisami o opłacie skarbowej. Za wydanie wypisu z planu zagospodarowania
przestrzennego trzeba będzie zapłacić 41 zł, a za wydanie wyrysu z planu
zagospodarowania przestrzennego - 122 zł.
Nie wzrosła dzienna stawka opłaty targowej, która wynosi 20 zł za każdy 1 metr
kwadratowy zajętej pod prowadzenie sprzedaży powierzchni.

Radni Poronina zdecydowali także o zwiększeniu punktów sprzedaży alkoholu na
terenie gminy. Będzie to 48 sklepów (wzrost o trzy) i 49 punktów
gastronomicznych (wzrost o trzy).(KOV)
Przeczytaj wicej postw z tematu



Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalaza 119 wynikw • 1, 2